Dostępność

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Długołęce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://gopsdlugoleka.pl/

Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 01.07.2020 rok
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 30.11.2024 rok
Data sporządzenia oświadczenia: 31.03.2025 rok

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa https://gopsdlugoleka.pl/ jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

Treści niedostępne

  • Strona może zawierać pliki (pdf lub skany dokumentów) wytworzone przez podmioty inne niż Ośrodek, do modyfikacji których Ośrodek nie jest upoważniony,

  • Niektóre linki prowadzące do materiałów na innych stronach/podstronach nie zawierają treści tekstowej, którą mogą odczytać programy dla osób z niepełnosprawnością,

  • Niektóre z opublikowanych zdjęć nie posiadają opisu alternatywnego (mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań).

Przygotowanie deklaracji o dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 31.03.2025 rok.
Deklaracja sporządzona została na podstawie przeglądu dokonanego przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Długołęce za pomocą powszechnie dostępnych narzędzi do automatycznego wykrywania niektórych błędów dostępności cyfrowej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Ewelina Walczak - Pelc, e-mail: gops@gopsdlugoleka.pl. Kontaktować można się także, dzwoniąc na numer telefonu 71 315 20 50. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Zgodnie z art. 18 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych „Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także  zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Złożenie wniosku

Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:

  • wypełnić i wysłać na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Długołęce, ul. Wiejska 23, 55-095 Długołęka
  • przynieść wniosek do sekretariatu - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek od godz. 7:30 do godz. 15:30
  • wysłać drogą elektroniczną na adres gops@gopsdlugoleka.pl
  • korzystając z elektronicznej platformy usług publicznych ePUAP

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich”

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna

Siedziba Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Długołęce, w skrócie: GOPS mieści się przy ul. Wiejska 23. Odległość od najbliższego przystanku autobusowego wynosi około 30m. Wejście do budynku znajduje się od ul. Stawowej. Wejście główne do budynku zapewnia dostęp osobie z trudnościami w
przemieszczaniu się. Główne pomieszczenia działalności i obsługi interesantów GOPS znajdują się na pierwszym oraz drugim piętrze. Budynek jest wyposażony w windę do przemieszczania się między poziomami. Drzwi windy otwierają się i zamykają automatycznie. Winda zatrzymuje się na każdym piętrze, gdzie prowadzona jest obsługa klienta. W budynku znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przed budynkiem znajduje się jedno miejsce postojowe dla samochodu osoby z niepełnosprawnością. Miejsce postojowe znajduje się blisko wejścia do budynku. W siedzibie GOPS jest możliwość skorzystania z pętli indukcyjnej (w ciągu 1h od zgłoszenia potrzeby). GOPS zapewnia możliwość skorzystania na miejscu lub online z tłumacza migowego (w ciągu 2-3 dni roboczych od zgłoszenia potrzeby). W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braila ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. GOPS zapewnia możliwość wstępu z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Długołęce z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy. GOPS zapewnia wsparcie pracowników.

Kontakt z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Długołęce możliwy jest w szczególności poprzez:

  • korzystanie z poczty elektronicznej e-mail: gops@gopsdlugoleka.pl
  • korespondencję pisemną na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Długołęce, ul. Wiejska 23, 55-095 Długołęka

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej

Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Ministerstwo Sprawiedliwości o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej Ministerstwa, o których mowa w art. 6, pkt 1 lub 3 ustawy.

Natomiast na podstawie art. 30 ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Informacje o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności (wniosek o zapewnienie dostępności).

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  • dane kontaktowe wnioskodawcy,
  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności można:

  • wypełnić i wysłać na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Długołęce, ul. Wiejska 23, 55-095 Długołęka
  • przynieść wniosek do sekretariatu - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek od godz. 7:30 do godz. 15:30
  • wysłać drogą elektroniczną na adres gops@gopsdlugoleka.pl
  • korzystając z elektronicznej platformy usług publicznych ePUAP

Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.

W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnioski się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.

Uprzejmie informujemy, że w postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.

Projekty

Strony w dziale: